Laatste week! Surfen in Raglan en laatste dagen in Auckland.

25 februari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hey!

De vrijdag begon grauw en regenachtig. Maar de voorspelling voor de middag was zonneschijn....Dus daar hopen we dan maar op.
Om mezelf nog een beetje te verwennen bij de bakker een lekker vers brood gehaald (ben het brood echt zo zat hier!).
Daarna richting de surfschool gereden. Deze ligt ongeveer 8 km van Raglan af. Vlak bij mooie surf plekken. Hier is ook een backpakkers lodge met een aantal plekken voor auto's/kleine campers. Gelukkig is er voor mij ook plek. Tegen de bergwand op tussen het oerwoud. Maar vanaf daar wel een pracht uitzicht over de zee!
Om 14 uur heb ik een les afgesproken. Met een groep van 12 zijn we in totaal, en 2 leraren. Eerst gaan we in een schuur oefenen met opstaan op de plank. En krijgen we wat theorie en regels.
Daarna in de bus op naar het strand!
Hier aangekomen krijgen we allemaal een wetsuit en een plank. En dan is het tijd om de zee in te gaan.
De eerste paar golven is weer even wennen, half op mijn knieën/half opstaan en omvallen. Maar na een paar golven sta ik stabiel! Daarna kost het steeds minder moeite en blijf ik tot aan het strand op de golf surfen, ik kan het nog!
Na de les terug naar de campsite en daar aangekomen gaat de yogales net beginnen. Dus snel daarheen door!
De yogales wordt op een soort platform gehouden, heerlijk in de zon met geluiden uit het bos achter je en de zee voor je. Super!!
Na de les werd het echt tijd om te gaan eten. Er zijn hier best veel Nederlanders, een aantal werken hier en anderen zijn aan het backpakken. 1 van de meiden wilde het oh zo populaire gerecht, macaroni met tomatensaus eten. Dat eten echt alleen backpakkers geloof ik!
Dus maar aangeboden dat ze met mij mee mocht eten, nou daar werd ze wel blij van! Penne met kip, paprika, courgette en basilicum pesto met nootjes en kaas. Klinkt toch stukken beter!!
Na het eten nog lang zitten kletsen, daarna in het donker maar mijn auto gelopen om onderweg van de vuurvliegjes te genieten.

De volgende dag wel een beetje moe wakker, maar snel wat eten en richting strand. Daar voor 2 uurtjes een plank gehuurd en lekker gaan oefenen. Ging erg goed en kreeg complimenten van de leraar van gisteren. Morgen dus niet meer op een beginners plank maar op een kleinere softtop. Na het surfen lekker naar het dorp gereden en daar geluncht. Rond 16 uur weer terug bij de campsite en daar lekker zitten lezen tot de yogales begon. In de avond is er een feestje voor 1 van de stafleden die naar huis gaat. Een drukke maar zeer gezellige avond!!
Weer laat mijn bedje in....

De volgende morgen wel een beetje moeite met opstaan....Nee ik heb geen druppel gedronken! Maar mijn lichaam is enigszins moe haha! Al dat luie gedoe al weken, ben niks meer gewend! Oh mijn benen hebben nergens last van trouwens, die zijn wel getraind de afgelopen tijd ;-)
Beetje later op het strand dus vandaag. En vandaag dus een kleinere plank! De eerste golf ging op mijn knieën, de tweede golf stond ik maar viel ongeveer gelijk weer. En de derde ging goed. Daarna eigenlijk alle golven weer goed kunnen surfen! Word daar toch zo blij van!!!
Daarna weer in het dorp gaan lunchen, te lekker en veel te veel. Hoef dus weer niet te koken vanavond.
Terug bij de campsite even een kort slaapje voor de yogales. In de avond is het erg rustig dus ik blijf lekker in de camper lezen.

Maandag alweer. Spullen ingepakt en nog 1x naar het strand. De golven zijn flink hoog vandaag en een hele sterke stroming. Maar ondanks dat toch behoorlijk wat goede golven kunnen surfen!
Daarna een laatste lunch en dan toch echt op weg richting Auckland.
Onderweg nog een tijdje stilgestaan vanwege wegwerkzaamheden. Daardoor net in de spits bij Auckland aangekomen. Beetje jammer. Gelukkig de camping best snel gevonden en een lekker vooruitzicht dat er morgen geen wekker gaat!

De camping is in Remuera, het wassenaar van Auckland, en dat is te zien aan de huizen! Om naar de stad te komen had ik een aantal opties, eigen auto, bus of lopend. Met zo'n 7 km enkele reis en prachtig weer kies ik toch voor de benenwagen. Iets meer dan een uur lopen voor ik bij Queenstreet ben. De winkelstraat . Hier een stuk doorheen gelopen en bij de Mac even een milkshake gehaald. Daarna werd het tijd om wat souvenirs te shoppen. Na een rondje winkels gelukkig geslaagd en snel weg richting de kade (winkelen blijft een verschrikking). Daar even in de zon gezeten met een ijsje en toen richting de skytower gelopen. Die moet je natuurlijk bezoeken als je in Auckland bent.
Dus hop naar boven!
En dan is het genieten van het uitzicht! Je kunt echt zo ver kijken, super leuk!
Na een tijdje van het uitzicht genoten te hebben werd het tijd om weer terug te lopen naar de camping. Iets langzamer gelopen nu, 1,5 uur. Maar wel heerlijk om zo van de stad te kunnen genieten.

Woensdag, de laatste volle dag dingen doen die ik wil. Dat betekend voor mij maar de verschillende uitkijkpunten in de stad gaan. Eerst naar Devonport gegaan. Daar is Mt Victoria, dus die 'beklommen'. Na een klein boodschapje een picknick in het park gehouden. Daarna door naar Mt Eden. Ondanks dat het allemaal redelijk dicht bij elkaar lig zit ik toch zo weer 45 minuten in de auto. (Had ik al eens gezegd dat ze hier echt niet kunnen autorijden!! Pffff!)
Na het beklimmen van Mt Eden heb ik er nog 1 op mijn lijstje staan....One Tree Hill. Dus weer een stukje rijden en deze 'berg' met de auto bedwongen. Ze hadden hier geen wandelpad naar boven!
Ontzettend leuk om nu Auckland vanaf zoveel verschillende kanten te hebben gezien!
Na nog een heerlijk ijsje weer terug naar de camping. Voor de laatste keer koken en alvast wat opruimen. Scheelt mij morgen ochtend weer. Dan de laatste keer mijn bed opmaken en slapen in 'mijn' huisje op wielen. Wat heb ik er van genoten!

Lekker vroeg wakker vandaag en er maar gelijk uit. Eerst douchen en ontbijten en dan opruimen en schoonmaken. Gelukkig had ik alles redelijk geordend dus ik ben zo klaar. Om 10 uur lekker richting strand! Bij Missionbay geparkeerd en lekker genoten van de zon en de zee. Om 14 uur is het echt tijd om me te gaan omkleden. En dan richting het vliegveld waar de camperverhuur zit en mijn hotel voor vannacht. De camper inleveren was wel helemaal 10 minuten werk. En daarna werd ik naar het hotel gebracht. Daar eerst maar even een douche genomen om alle zand en zout resten weg te wassen. Daarna mijn koffer nog een beetje beter geordend en even heerlijk zitten internetten. Rond etenstijd naar het restaurant gegaan en daar heerlijk gegeten. En nu....hopelijk een hele goede nacht slapen. Om 11:30 uur word ik naar het vliegveld gebracht waar om 14:40 uur de lange reis terug naar huis begint. Weer via Hong Kong, maar met een korte overstap van 3,5 uur. En dan land ik ,Nederlandse tijd, zaterdag om 6:20 uur.

Groetjes Marije
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Edith:
    25 februari 2016
    Mooie laatste week, met lekker weer en veel surf plezier.
    mooie uitkijk over Auckland !
    Hele goede vlucht en tot zaterdag op schiphol...Xx