De reis en eerste dagen.

4 december 2015 - Orewa, Nieuw-Zeeland

Hey!

Nou het was een flinke reis om er te komen, maar gelukkig ging het voor mijn gevoel best snel.

De eerste vlucht alleen helemaal niet kunnen slapen. 3 films gekeken en beetje zitten lezen en wel geprobeerd te slapen maar telkens als ik bijna in slaap viel werd ik weer wakker. Hierdoor kreeg ik echt mega hoofdpijn en werd ik ook nog misselijk. Dus dat was niet zo fijn. Op Hong Kong eerst even wat pillen gekocht (die had ik alleen in mijn koffer gedaan, zo stom want ik heb ze altijd in mijn tas) en even rustig bijkomen. Toch nog even weg gegaan richting de big budha. Maar de kabelbaan omhoog de berg op deed het niet, dus ik kon met de bus nog 45 minuten verder rijden. Alleen voelde ik mij nog steeds echt niet lekker en de busrit naar de kabelbaan was al meer dan genoeg. Dus even een wandeling gemaakt in een park en terug naar het vliegveld. Daar zitten lezen in de zon en hopen dat ik me beter ging voelen voor de volgende vlucht.

Gelukkig voelde ik mij een stuk beter bij het begin van de 2e vlucht. Alleen echt heel moe. Ben wakker kunnen blijven tot na het eten en toen heb ik meer dan 4 uur achter elkaar geslapen, heerlijk! Toen nog een film gekeken en gegeten en was de vlucht al weer bijna om.
In het vliegtuig braaf mijn formulier ingevuld voor toegang tot Nieuw Zeeland en ook hier was ik vrij snel door de douane heen. Op naar het camperverhuurbedrijf. Die kon ik alleen niet bereiken, dus maar lief gelachen naar een taximeneer en die heeft mij gratis even gebracht!

Na wat papierwerk en het bekijken van de uitleg op dvd voor de camper nog een inspectierondje om en door de camper kon ik op pad. Best spannend hoor links rijden voor de eerste keer! Maar alleen 1x de verkeerde weghelft genomen bij het afslaan richting de supermarkt. Gelukkig had ik het gelijk door en kwam er niks van de ander kant aan. Foutje! Haha!

Na de boodschappen ben ik eerst richting de westkant van Auckland gereden. Ik had niet zo een zin om gelijk de stad te moeten doorkruisen namelijk. Bij Cornwalis even gestopt om wat te eten en de benen weer even te strekken met een korte wandeling. Toen weer de camper in een op naar Orewa. Doordat ik een beetje langs Auckland kon rijden was het niet zo druk op de weg. Bij Orewa aangekomen de camping opgezocht en even de camper echt ingeruimd. Na lekker makkelijk gegeten te hebben met yoghurt, fruit en havermout en even contact gehad met thuis om 21 uur mijn bedje in gedoken. Heerlijk geslapen!! Ik werd om 4 uur wakker maar heb nog even omgedraaid en ben tot 7 uur blijven liggen. Aangezien ik gisteren echt heel moe was heb ik besloten om nog een dag hier te blijven. Rustig wakker worden, ontbijten en kijken hoe de rest zich klaar maakt om te vertrekken. Daarna een wandeling gemaakt van bijna 3 uur. Heerlijk genoten van het weer en mijn boek. Morgen weer een stukje verder naar boven richting Waipu.

Groetjes Marije

1. Edith:
    6 december 2015
    Lekker te horen dat het goed gaat, ja het is best even wennen links te rijden..
    Fijn dat je lekker ontspand, en op naar je volgende bestemming....xxx
  2. Ronald:
    7 december 2015
    Heeeee Zussie! Bianca en ik lezen nu ook mee. Was je vergeten de link te sturen? Klinkt heerlijk, alle vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Goed ook om de tijd te nemen en een dagje langer te blijven als je daar zin in hebt. Hier is het miezerig en koud en jij zit lekker in de zon. Wel even de "stats" vermelden hoor: temperatuur, wolken of helder blauwe hemel, afgelegde kilometers, leuke mensen/mannen gesproken, wild life gezien? Ben trots op je en kijk goed uit hè!
  3. Saskia:
    8 december 2015
    Hoi Marije, heel veel plezier daar, super spannend! Xxx
  4. Daphne:
    9 december 2015
    Het niet kunnen slapen en de hoofdpijn van de eerste vlucht klinkt heeel bekend! Gelukkig voor mij was er ook paracetemol op Singapore te koop hihi. Geniet er nog van, en laat maar weten als je in de buurt bent straks! :)