Updaten van de afgelopen dagen.

8 december 2015 - Ahipara, Nieuw-Zeeland

Hey!

Weer even een update van de afgelopen dagen.

De dag dat ik bij Orewa weg ging was er en groot ongeluk gebeurd op de weg richting Whangarei. Wat betekend dat iedereen binnendoor moest rijden. Nu was dat wel mijn plan maar niet in de drukte die er nu ontstond. Heb een uur lang in de file gestaan in de hitte. Heerlijk hoor op vakantie zijn ;-).

Na een mooie wandeling bij Puhoi en richting de Whaipu coves. Uiteindelijk gestopt bij Ruakaka vlak voor Whangarei. Lekker aan het strand op een camping. Nog even kunnen genieten van een duik in de zee en een beetje zon natuurlijk.

De volgende dag door naar Whangarei. Daar ben ik een wandeling gaan doen vanuit het Reed momorial park, langs prachtige Kauri bomen. Richting de Whangarei Falls. Prachtig om te zien! Daarna verder gereden naar boven naar Russell. Een heel klein dorpje is het maar. Ongeveer 800 inwoners heeft het nu. Het was nu ook weer schitterend weer dus snel mijn spullen voor het strand gepakt en nog even kunnen zwemmen en zonnen voor het eten.

De volgende dag wilde ik graag een wandeling doen naar cape Brett. Maar het weer werkte echt niet mee. De regen kwam af en toe met bakken uit de hemel. En dan een wandeling van 3,5 uur enkele weg leek mij niet zo'n goed idee. Jammer maar helaas. Dan maar verder rijden. Bij Kerikeri gestopt en daar een wandeling naar de Rainbow Falls gemaakt. Het leek even wat beter weer namelijk dus de lange versie gekozen. 1 uur enkele weg. Jammer genoeg begon het vlak voor ik bij de waterval was weer hard te regenen. En de hele terugweg ook. Toen weer verder gereden en bij het Puketu Forest een korte wandeling gemaakt bij nog veel grotere Kauri bomen. Echt waanzinnig mooi! Daarna weer snel verder want de regen hielt nog steeds aan dus in de auto zitten was niet zo erg. Doordat ik een andere weg had genomen dan ik dacht ben ik langs de st Paul rock gereden, foutje. Daar kwam ik achter toen ik er al 40 km voorbij was. Ik snapte al niet waar die afslag bleef.... maar vond het te ver om even terug te rijden. Ondertussen was het al bijna 5 uur dus tijd om een camping op te zoeken. Dat heb ik gedaan bij cape Karikari. Ook weer aan het strand. Als het toch kan waarom niet :-).

Op de camping kwam ik 2 Nederlanders tegen waarmee ik de taxi deelde in Auckland. Dus even bijkletsen over wat we al gedaan hebben. Zij zijn via de westkust naar boven gereden, dus even tips uitgewisseld.

Vandaag ben ik naar cape Reinga gereden. Het is behoorlijk winderig vandaag en zon en bewolking wisselen elkaar af. Het rijden is vandaag vermoeiender door de wind. Cape Reinga was wel mooi, nog een klein stukje van een wandeling gedaan richting cape Maria van Diemen. Niet helemaal want dat vond ik wat saai. Op het strand wandelen kan ik thuis ook, haha!
Op de terugweg langs de Sand Dunes waar vanaf kan gebaord worden. Maar de wind zorgt er voor dat ik hier over sla. Leuk bij mooi weer denk ik, maar nu....Nee bedankt!
Verder terug naar beneden nog gestopt bij een ancient Kauri kingdom. Hier wordt kunst gemaakt van oude Kauri bomen. Met een flink prijskaartje eraan! Maar wel leuk om even te zien. Er is zelfs een wenteltrap gemaakt in een boom!
Van daar uit door naar een camping bij Ahipara. Even wandelen op 90 mile beach, onze kustlijn is net zo mooi hoor! Iedereen vind dit denk ik alleen maar geweldig omdat je er met de auto op mag rijden (alleen niet met mijn camperbusje). En verder relaxen. Boekje lezen en blog schrijven zodat jullie weer op de hoogte zijn :-).

Morgen weer een stukje verder naar beneden naar een camping waar ze in de avond en wandeling doen om kiwi's te spotten. Ik ben benieuwd!!

Groetjes Marije

1. Edith:
    8 december 2015
    Wauw lekker bezig geweest, veel gereden en gezien al...
    .Klinkt goed XXX
  2. Annet:
    8 december 2015
    Wat leuk om te lezen Marije, ik ga je volgen.
    Vind het zo super dapper van je, deze reis!
  3. Inge Weijers:
    8 december 2015
    Zo jij hebt al veel gezien zeg. Leuk te lezen dat je zo geniet!
  4. Petra Versteeg.:
    8 december 2015
    Wat gaaf, om dit te lezen, hoorde het vanmiddag van je moeder, en heb toen je verhalen gelezen. Ik ga je volgen.
  5. Tessa Selhorst:
    8 december 2015
    Super leuk om al je verhalen te lezen!
    Geniet ervan :)

xx Tessa