Wellington en omgeving.

28 december 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Hey!

Vanaf de camping in Martinborough gingen al veel mensen heel vroeg rijden richting Wellington. Allemaal voor de ferry.
Ik kon lekker rustig opstaan en achter de drukte aan de doorsteek over de bergen maken. Natuurlijk op mijn toeristisch weer op een gekke plek gestopt en ja daar was weer een leuke wandeling ;-)
Heel stijl de berg op zigzaggen en vast houden aan de bomen boven op de top. Anders waai ik toch bijna de berg af haha! Heel kort boven geweest maar een super gaaf uitzicht!!!

Daarna weer verder en vlak voor Upper Hutt zit een afslag naar een Kaitoke Regional Park. Daar is Rivendell!
En wat blijkt je kunt er ook overnachten op een DOC camping. Kost je bijna niks, 12 dollar. Maar je bent ook niks op een wc na en een kraantje met koud water. Maar prima plek met dat mooie weer!

Rivendell zelf is echt mega klein en het is gewoon te grappig om te zien en lezen wat er allemaal gecombineerd wordt kwa beelden in de film. Maar wel heel leuk om te zien!

Dinsdag begon regenachtig. Dus op naar Wellington zelf een met de cabelcar omhoog en via de botanische tuinen weer naar beneden. Daarna het Te Papa museum maar ingedoken. Zo een grauwe dag lekker binnen vertoeven.
Na een aantal uur had ik het wel gezien en ben ik terug gereden naar Upper Hutt. Daar op een camping die wel betaalbaar is hier in de omgeving. Echt schrikbarend hoor!! Gewoon 40/50 dollar per nacht! Dan maar iets verder (45 min) van Wellington af zitten.

Aangezien het woensdag weer redelijk goed weer bleek lekker de wandelschoenen aangedaan en er op uit getrokken in de omgeving van Upper Hutt. Echt prachtige wandelingen hebben ze hier, dus een beetje een combi gemaakt en in totaal 5,5 uur gelopen. De benen waren wel een beetje moe daarna...
Onder het wandelen had ik bedacht om door te steken naar de westkust. Dus om 4 uur de auto in een gassen maar!
Echt de meest prachtige weg, waar je alleen echt geen tegenligger wilt tegen komen! Super smal en dus heel rustig rijden! Maar wat een gave plekken om te zien!!! Rond half 6 bij een camperpark vlak bij Whaikanae gestopt en daar kon ik blijven slapen. Waren denk ik maar 3 plekken voor reizigers, de rest is allemaal voor mensen die daar wonen. Dat zie je trouwens best veel hier. Denk toch vooral door de armoede. Het is heel duur om bij een stad te wonen dus gaan ze liever een half uur daar vandaan wonen op een goedkope manier, want er staan wel dikke auto's voor de deur....

Maar goed lekker gegeten en geslapen en weer op pad.
Donderdag is het al weer en dus alweer 3 weken hier! Tijd vliegt!
Vandaag maar eens met mijn k*nt in het zand gaan zitten, lekker dagje strand!
Flink wat smeren met zonnebrand hier elke dag want het kleuren gaat erg hard! Maar heerlijk genoten van beetje lezen en zwemmen en luieren. Daarna nog even de laatste boodschappen gedaan en doorgereden naar Paekakariki. Een heel klein dorpje met een knusse familie camping. Daar kwam de kerstman ook gezellig langs, in de brandweerwagen. Toen werd eerst gevraagd of ik wel lief was geweest, ja natuurlijk! Hoppa plens koud water over je heen en een hand vol met snoep, en bedankt hè! Haha!

's Avonds is het kerstavond. Heel vreemd met deze temperatuur en zo licht buiten. Maar een heerlijke rosé en een zakje chips gaan er wel in. Ondertussen draait en op de camping kerstmuziek.

Vrijdag 1e kerstdag. Heerlijk uitgeslapen (uhmmm wat is dat ook al weer?), hoef pas om 11 uur hier weg dus heel rustig aan gedaan vanochtend.
De weg vanaf Wellington staat al helemaal vol/vast om 11 uur. Ben zo blij dat ik de ander kant op ga!
Het is mooi weer vandaag dus op naar het uitzichtpunt op Mt Victoria. Erg leuk om de stad van bovenaf te zien. Het is heel erg verspreid tussen de bergen in. Daarna nog even het Te Papa in voor wifi en een ijsje.
En dan op naar de ferry.

Eerst een uur wachten in de volle zon, pfff. Ben blij met mijn camper want ik kan achterin in de schaduw zitten met de deur open voor wat wind. Daarna de ferry op een lekker op het dek gezeten. Om 5 uur vertrokken en het viel me me hoeveel last we hadden van de wind die altijd in de baai bij Wellington staat. Daarna rustig door naar Picton. Vlak voor we aankomen zien we in ene dolfijnen (denk Hector dolfijnen) naast de ferry mee zwemmen. Super leuk!
Het uitzicht os echt prachtig, helemaal nu de zon er net onder gaat! Echt fabelachtig gewoon!

Om half 9 ben ik bij een camping die ik toch maar van te voren gereserveerd had. Maar goed ook want alles is goed vol in de buurt hoor ik. Nog even een broodje gegeten en gaan slapen.

Vanochtend lekker op tijd wakker en een mooie wandeling gemaakt in Picton. Flink klimmen en dalen maar weer hele gave uitzichten! En zo weer een dikke 2 uur verder. Mezelf maar getrakteerd op een frozen yoghurt met frambozen. Heerlijk!
Daarna de auto in een de Queen Charlotte Drive gereden. Ik was van plan om ergens op een DOC camping te stoppen, maar die stonden mij niet zo aan toen ik er lang reed. Dus door naar Nelson gereden. Had een tip gehad voor een camping, dus daar maar heen gegaan. Zit nu aan het strand in Tahuha Beach, een hele grote camping (1000 plekken ofzo). Maar echt prima! Blijf hier in ieder geval 2 nachten. Daarna zie ik wel weer verder.

Groetjes Marije

1. Edith:
    28 december 2015
    Ho ho ho...de kerstman, nou dat is aar goed ook....de sint had je gemist
    Klinkt weer helemaal fantastisch en met al je gewandel...dat word afkicken als je weer thuis bent....of lopend naar New....
    Gaat trouwens goed...vind het helemaal leuk...en jullie mogen me vaker inschakelen......alleen nog even niet wandelen.....
    We zien weer uit naar je vervolg....XXX
  2. Michelle:
    31 december 2015
    Hé Marije,
    Super leuk je reisverslagen!
    De beste wensen voor 2016! Maar dat gaat wel lukken volgens mij, met nog 2 heerlijke maanden voor de boeg.
    Gr. Michelle